This is the end... - Reisverslag uit Doorwerth, Nederland van Nicole Lenz - WaarBenJij.nu This is the end... - Reisverslag uit Doorwerth, Nederland van Nicole Lenz - WaarBenJij.nu

This is the end...

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

12 November 2013 | Nederland, Doorwerth

Goed, zoals de titel al zegt, het Grote Duitsland Avontuur is voorbij...

Om te beginnen: Wat is het fijn om weer thuis te zijn!

Omdat niemand mij nu nog iets kan maken zal ik uit de doeken doen waarom het niet gelukt is.

Bij het eerste gezin wilde ik om verschillende redenen niet blijven. De voornaamste reden was dat ik veel tijd in de kelder door moest brengen, dat wil zeggen; als de vader van het gezin thuis werkte (4/5 dagen in de week) moest ik in de kelder blijven en mocht ik er alleen uit om de kinderen weg te brengen/ophalen en om te koken en boodschappen te doen. In mijn kamer deed de verwarming het niet, waardoor het vaak maar tussen de 10 en 13 graden was. Wat voor mij echt de bom deed barsten was het volgende voorval; ik had gekookt en de vader, de kinderen en ik zouden gaan eten. De vader schepte het eten op zijn bord en heeft het daarna zonder te proeven in de vuilnisbak gegooid omdat het niet precies was wat hij die dag wilde eten.
Als ik er aan denk komt het stoom nog uit mijn oren...

Bij het tweede gezin leek het beter te gaan maar niets was minder waar.
Zij zochten eigenlijk een huishoudster die als bijzaak de kinderen zou verzorgen, toen ik aangaf dat dat niet de taken van een au-pair zijn kon ik gaan.
We waren een weekend in Frankrijk, bij de ouders van de moeder van het gezin en de vader van het gezin was niet mee. De donderdag voor dat we naar Frankrijk gingen had hij gezegd dat ik meer in huis moest doen. Aangezien ik niet precies wist wat mijn rechten en plichten waren heb ik eerst navraag gedaan bij de gashouders van Maryka. Daaruit bleek dat ik alleen de ruimtes schoon hoef te maken waar ik ook gebruik van maak.
Afijn, op zaterdagochtend aan de ontbijttafel vroeg de moeder van het gezin dus of haar man met mij gepraat had, nadat ik had uitgelegd dat ik bepaalde ruimtes zoals hun slaapkamer en badkamer niet schoon hoef te maken ging de oma van het gezin HE-LE-MAAL uit haar dak! Ik zou een diva zijn die zich een Assepoester voelt en nog meer van dat soort dingen schreeuwde ze. Na haar tirenade zei ze dat ik maar weg moest gaan en dat zij en haar man tot februari voor de kinderen komen zorgen.
Eigenlijk zouden we nog tot zondag blijven, maar ik heb geëist dat we zaterdag al zouden gaan.
Nadat we terug gegaan zijn heb ik al mijn spullen gepakt, ben naar Maryka en haar gastfamilie gereden, heb met hen nog gegeten en ben toen naar huis gereden.
Ik heb ik dus in Frankrijk ontbeten, in Duitsland gedineerd en in mijn eigen bed geslapen!

Ik vind het heel jammer dat het niet gelukt is en dat ik minder vaak bij Maryka langs kan gaan maar aan de andere kant heb ik in die korte tijd wel mezelf beter leren kennen.

Als alles een beetje mee zit heb ik vanaf maandag een baan dus dat is wel positief!
Ook ligt het plan er om volgend jaar een maand bij Maryka in Canada langs te gaan.

Als er nog meer reizen volgen lezen jullie dat hier!

Dikke kus,
Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Doorwerth

Nicole

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 10332

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: