Al weer 3 weken aan het werk - Reisverslag uit Mutterschied, Duitsland van Nicole Lenz - WaarBenJij.nu Al weer 3 weken aan het werk - Reisverslag uit Mutterschied, Duitsland van Nicole Lenz - WaarBenJij.nu

Al weer 3 weken aan het werk

Door: Nicole Lenz

Blijf op de hoogte en volg Nicole

30 September 2013 | Duitsland, Mutterschied

Zo, na 3 weken werken is het wel weer eens tijd voor een nieuw verslag.

Mijn dagen blijken er in de praktijk inderdaad veelal hetzelfde uit te zien. Nadat ik met de meiden ontbeten heb duik ik nog even terug mijn bed in, gewoon omdat het kan! Tegen een uur of 10 sta ik op (ik slaap hier veeeeeeeeeeeeeeeel), dan ga ik douchen, daarna boodschappen doen bij mijn nieuwe favoriete winkel: Globus en dan koken. Om 13.00 komen de meiden terug van school en moeten ze huiswerk maken. Dat huiswerk hier stelt zo weinig voor! Eerst hoeven ze maar een halve dag naar school en dan ook maar van 2 of 3 vakken huiswerk maken. Ik zou willen dat dat bij ons vroeger ook zo geweest was :-)
Goed, dan hebben de meiden vaak nog een hobby (elke dag!)waar ik ze heen moet brengen en weer ophalen.

Tussentijds ben ik weekend thuis geweest voor het familieweekend. De terugreis naar Nederland nam 6 uur in beslag. 's maandags ben ik met mijn eigen auto hier naar toe gegaan en die reis duurde slechts 3 uur.

Verder was dit wel een aparte week. Voorop gesteld: Duitsers zijn aanstellers!
Vorige week dinsdag heeft Vera (de jongste) zich in haar vinger gesneden met de broodsnijdmachine. Het bloedde als een rund. Het gebeurde om 17.05 dus er was geen arts meer bereikbaar en moesten we dus voor een sneetje in een vinger naar het ziekenhuis. Toen ik vroeg wat ze gedaan zouden hebben als ik er niet geweest was antwoordde ze: een ambulance bellen :-O
Zaterdag zijn we naar een huisje in het bos geweest wat van Elfie en Wolfgang (de oma en opa) is. Hier hebben we gebarbecued. Komend weekend willen ze in dat huisje gaan slapen ter ere van de verjaardag van Vera maar ik haak af. Er is daar geen stroom, geen warm water en water wordt gekookt op een houtkacheltje. Ik heb beloofd om 's morgens met verse broodjes te komen, goede deal of niet?!
Zondag was een hele leuke dag! Ik heb een andere au-pair leren kennen, ze heet Maryka en komt uit Canada. We zijn naar een stadsfeest in Kastellaun geweest en hebben gelunched bij een pizzeria. We hebben 5,5 uur onafgebroken gekletst :-D

Verder heb ik alvast een weekendje naar huis gepland: het eerste weekend van november kom ik Nederland weer onveilig maken.

Dit was het voor vandaag!
Tschüss!

  • 30 September 2013 - 22:05

    Stella:

    Hoi Nicole! Leuk om te lezen wat je daar zoal doet, maar duitsers aanstellers???
    En jij wil niet 2 daagjes in een huisje zonder stromend water................... ;)
    Veel plezier nog daar, sla maar een mooie rijke duitser aan de haak. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Mutterschied

Nicole

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 10335

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: