En ik ben begonnen! - Reisverslag uit Mutterschied, Duitsland van Nicole Lenz - WaarBenJij.nu En ik ben begonnen! - Reisverslag uit Mutterschied, Duitsland van Nicole Lenz - WaarBenJij.nu

En ik ben begonnen!

Door: Nicole Lenz

Blijf op de hoogte en volg Nicole

12 September 2013 | Duitsland, Mutterschied

Zo, ik ben er. Na een reis met de trein van 4 uur stond ik dan op het centraal station van Koblenz. Na wat zoeken en heen en weer geloop vonden we elkaar in de stationshal.
Na ongeveer 40 minuten waren we in Mutterschied. Het is hier heel mooi en heuvelachtig en het wordt ten zeerste afgeraden om hier te gaan fietsen. Diegene die mij kennen weten dat ik dat heeeeeeeel erg vind (NOT!)
Ik heb van het gezin een eigen autotje gekregen waar ik mee op pad kan, dat is ook wel nodig want dit dorp heeft niet eens een supermarkt. Het dichtsbijzijnde stadje is 3 km verderop.

Na mijn aankomst heb ik een rondleiding door het huis gekregen. Ik slaap in de kelder, en die grenst aan de tuin. Verder heb ik ook een eigen badkamer.

Gisteren heb ik me ingeschreven bij de gemeente. Ik heb een informatiepakket gekregen zo dik als een Harry Potter boek en daar zat ook een gratis jaarabonnement voor de bibliotheek bij en 1x gratis toegang tot het zwembad. Daarna heb ik een bankrekening geopend en ook nog online een telefoonabonnement afgesloten.

Mijn dagen zullen veelal dezelfde indeling hebben. 's Morgens sta ik om 6 uur op en dan ontbijt ik om half 7 met de meiden. Om 7 uur gaan zij de deur uit en heb ik tijd voor mezelf tot 13.15
1x per week ga ik een cursus Duits volgen, ik ben er alleen nog niet uit welk niveau en bij welke school.

Als er mensen zijn die een kaartje willen sturen oid is hier mijn adres:
Nicole Lenz
Albert-Weinand-Strasse 15
55469 Mutterschied

Liefs Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Mutterschied

Nicole

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 10327

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: