Impulsief, ik? - Reisverslag uit Doorwerth, Nederland van Nicole Lenz - WaarBenJij.nu Impulsief, ik? - Reisverslag uit Doorwerth, Nederland van Nicole Lenz - WaarBenJij.nu

Impulsief, ik?

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

05 Augustus 2013 | Nederland, Doorwerth

Hier alvast een korte inleiding van mijn Duitse avontuur.

In juni kreeg ik te horen dat mijn contract misschien niet verlengd zou worden en ik per 1 augustus werkeloos zou worden. Halverwege juli kreeg ik dan definitief te horen dat mijn contract niet verlengd zou worden en dat ik op zoek moest naar iets anders. So far, so good.

Punt 2: werk vinden. Crisis. 1 + 1 = 2. Dat gaat 'm dus niet worden.

Alsof het lot ermee speelde kreeg ik een paar dagen later een mailtje van de site aupairworld.nl dat ik al een tijdje niet meer ingelogd had. Vervolgens ben ik eens gaan kijken, heb mijn oude profiel verwijderd en een nieuwe aangemaakt en heb afgewacht. In de eerste week kreeg ik al 13 mailtjes van geïntersseerde gastgezinnen. Na wat over en weer gemail bleven er uiteindelijk 3 gezinnen over.
Na flink wat wikken en wegen en wat Skypen met die 3 gezinnen ga ik nu naar het gezin Sand in Mutterschied. Waar? Mutterschied, een dorpje van 3 km3 en 520 inwoners (bron: Wikipedia)
Ik ga zorgen voor Lena en Vera, zij zijn 13 en 11 jaar oud. Hun moeder is persvoorlichter en hun vader marktonderzoeker.

De voorbereiding nemen meer tijd in dan gedacht en ik vind het best spannend. Maar... Wie nooit iets nieuws probeert zal ook nooit nieuwe ervaringen opdoen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Doorwerth

Nicole

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 10330

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: