Life's what happens to you... - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Nicole Lenz - WaarBenJij.nu Life's what happens to you... - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Nicole Lenz - WaarBenJij.nu

Life's what happens to you...

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

14 April 2015 | Duitsland, Berlijn

...While you're busy making other plans.

Sinds mijn laatste blog heeft mijn leven een vrij verrassende wending genomen...

Vanaf begin december heb ik wegens omstandigheden veel tijd in Duitsland bij mijn lieve vrienden doorgebracht. Ik heb daar druk gesolliciteerd en proefgedraaid bij een restaurant maar de arbeidsvoorwaarden waren voor Nederlandse begrippen dusdanig slecht dat ik besloten heb de baan niet te nemen. Het werd me wel steeds duidelijker dat ik definitief naar Duitsland wilde vertrekken.
Al solliciterende kwam ik verschillende leuke functies door heel Duitsland tegen en ik heb op een leuke vacature in Berlijn gereageerd.
Zoals duidelijk is ben ik aangenomen en ben ik nu in Berlijn. Ik ga werken op de Nederlandse klantenservice van een grote internationale meubelwebshop. Morgen is mijn eerste werkdag.

2 weken geleden ben ik al 2 dagen in Berlijn geweest om naar wat huizen te kijken en afgelopen donderdag ben ik met een volgepakte auto naar Berlijn gereden. Momenteel woon in nog even in een hotel tot ik een woning gevonden heb maar dat komt hopelijk snel in orde.

Sinds dat ik in 2009 hier op vakantie ben geweest ben ik al verliefd op Berlijn en nu heb ik gewoon de kans om hier te wonen en werken!

Het enige dingetje waar ik nog niet helemaal uit ben is het openbaar vervoer systeem. Eigenlijk is het vrij simpel maar toch mis ik ergens het openbaar vervoer gen.

Ik hou echt van deze stad en telkens als ik zo'n klein besef momentje heb dat ik hier nu daadwerkelijk woon krijg ik even zo'n warme gloed van binnen.

Zodra er nieuws is verschijnt er weer een nieuwe blog.

Dikke kus vanuit de leukste stad van Europa!
Nicole

P.S. Mijn Nederlandse telefoonnummer heb ik nog wel maar ik ben beter te bereiken op mijn Duitse nummer, deze staat in de status van mijn Nederlandse Whatsapp.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Nicole

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 10321

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: