Winter, Weihnachtszeit, Glühwein - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Nicole Lenz - WaarBenJij.nu Winter, Weihnachtszeit, Glühwein - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Nicole Lenz - WaarBenJij.nu

Winter, Weihnachtszeit, Glühwein

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

08 December 2015 | Duitsland, Berlijn

Hoi lieve allemaal,

Hier weer een berichtje vanuit het heerlijke Berlijn.

Morgen woon ik hier alweer 8 maanden. Ik blijf het herhalen maar de tijd vliegt, ik kan echt zeggen dat ik in Berlijn thuis gekomen ben.

Zoals de titel al zegt; het is winter. Duitsers staan bekend om hun voorliefde voor Kerstmis (ja, ik als halve Duitser heb er ook een groot zwak voor) maar dit slaat alles. Overal waar je kijkt wordt je doodgegooid met kerstversieringen, kerstmannen, kerstmarkten en nog meer kerst, kerst, kerst. Ik ben besmet met het kerstvirus. Door heel Berlijn zijn in totaal zo'n 70 kerstmarkten. Ik heb er inmiddels 3 van bezocht en de 4e staat voor zaterdag op de planning met een van mijn vriendinnen.
Ik had vorige week online een kunstkerstboom gekocht om een beetje kerstsfeer in mijn huis(je) te brengen. Gisteren kreeg ik de melding dat mijn pakketje bij de buren was afgeleverd dus ik vol goede moed mijn kerstboom opgehaald. Nadat ik de verpakking openmaakte kreeg ik een halve rolberoerte en ik wist even niet of ik moest lachen of huilen; er zat er spierwitte kerstboom in de verpakking...
Ik heb direct de klantenservice van Amazon gebeld en ik moet zeggen dat ze het perfect opgelost hebben en als het goed ik krijg ik aan het einde van de week mijn GROENE kerstboom.

Verder staat er donderdag een uitje met mijn directe collega's op de planning en vrijdag een kerstfeest voor het gehele bedrijf. Hiervoor hebben ze, als ik het goed begrepen heb, een club afgehuurd :)

Het heeft hier tot nog toe 2x gesneeuwd maar helaas blijft het niet liggen. Van mensen die hier langer wonen hoor ik dat het maar goed is want nu kun je nog (een soort van) op het openbaar vervoer rekenen. Het schijnt dat het als het echt koud is dat de S-Bahnen/trams/bussen nog minder betrouwbaar zijn als de NS.

Over zo'n 2 weken komen Mike en ik naar Nederland voor kerstmis. Tussen kerst en oud&nieuw moeten wij allebei werken maar op 31 december stappen we weer in de auto naar Nederland en op 3 januari gaan we dan weer terug naar huis.

Ook heb(ben) ik/wij een nieuwe hobby; sinds een maand hebben wij Netflix. Wat een uitvinding! Couchpotato 2.0.

Qua gezondheid gaat het ook weer steeds beter. Door het verwijderen van mijn blinde darm zijn er nog andere dingen naar boven gekomen waar ik online niet teveel over los wil laten maar laten we zeggen dat het (voor nu) onder controle lijkt en dat ik me steeds beter begin te voelen.

Heel veel liefs vanuit Berlijn,
Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Nicole

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 10308

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: