Een maand later. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Nicole Lenz - WaarBenJij.nu Een maand later. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Nicole Lenz - WaarBenJij.nu

Een maand later.

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

14 Mei 2015 | Duitsland, Berlijn

Hoi allemaal,

Inmiddels is het alweer ruim een maand geleden dat ik met een afgeladen auto naar Berlijn gereden ben.

In de afgelopen maand zijn er veel dingen gebeurd en heb ik veel dingen gezien, gedaan en beleeft.

De allerbelangrijkste ontwikkeling is natuurlijk dat ik per 1 juni een eigen appartementje heb. Het is een piepklein studiootje van 28 m2 maar ik heb in elk geval een eigen keuken en badkamer dus de tijd van delen is voorbij. Totdat ik de sleutel krijg woon ik in een hostel. De mensen die mij kennen weten dat dit de living hell is voor mij. Het moment waarop ik de sleutels van mijn mini paleisje krijg wordt er ook zeker een fles champagne opengetrokken.

Ook ben ik begonnen met werken. Om heel eerlijk te zijn heb ik altijd vrij denigrerend gedacht over klantenservicebanen maar ik moet mijn mening daarover toch drastisch bijstellen, je hebt er toch meer koppie-koppie voor nodig als verwacht.

Afgelopen tijd heb ik natuurlijk ook veel nieuwe mensen leren kennen. Met sommigen klikte het beter als met anderen (UNDERSTATEMENT VAN DE WEEK!) en het ziet er naar uit dat er wat mooie vriendschappen aan het ontstaan zijn.

Ik had verwacht dat ik het moeilijker zou vinden om hier helemaal alleen opnieuw te beginnen maar het valt allemaal reuze mee. Er is nog geen enkel moment geweest waarop ik gedacht heb dat ik terug naar Nederland zou willen. Met familie en vrienden heb ik regelmatig contact over WhatsApp/Skype/FaceTime.

Mocht je me nou vreselijk missen en niet kunnen wachten om me weer te zien, ik ben de eerste zaterdag van juli in Nederland. Mocht je nou plannen hebben om naar Berlijn komen dan vind ik het altijd leuk om met oude bekenden een kop koffie te gaan doen.

Tot de volgende blog!

Dikke kus,
Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Nicole

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 10305

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: