Verhuizen. Emigreren? - Reisverslag uit Doorwerth, Nederland van Nicole Lenz - WaarBenJij.nu Verhuizen. Emigreren? - Reisverslag uit Doorwerth, Nederland van Nicole Lenz - WaarBenJij.nu

Verhuizen. Emigreren?

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

03 September 2014 | Nederland, Doorwerth

Verhuizen. Naar Duitsland. Is dit emigratie of niet? De meningen zijn verdeeld.

Hoe dan ook, welke naam je het beestje ook wil geven, ik ga verhuizen. Naar Duitsland.

Hoewel mijn au-pair avontuur niet volgens plan verlopen is heb ik toch mijn hart verloren aan de omgeving, de mensen en de mentaliteit. Aangezien de Hunsrück niet aan de andere kant van de wereld is zie ik niet in waarom ik de stap niet zou nemen.
Voor nu lijkt alles voorspoedig te verlopen maar ik denk dat ik me nog wel op het een en ander verkijk.

Een baan is onder voorbehoud rond, in november ga ik op huizenjacht en ik ben een uitzet bij elkaar aan het sprokkelen.

Omdat ik wil gaan huren lijkt de bureaucratie waar Duitsland om bekend staat mee te gaan vallen. Ook scheelt het dat de taal geen barrière vormt en dat mijn Duitse vrienden altijd met raad en daad klaar staan.

Zodra er meer nieuws is zal er weer een blog volgen.

Liefs,
Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Doorwerth

Nicole

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 10304

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: