3/4 voorbij dus nog 1/4 te gaan! - Reisverslag uit Comox, Canada van Nicole Lenz - WaarBenJij.nu 3/4 voorbij dus nog 1/4 te gaan! - Reisverslag uit Comox, Canada van Nicole Lenz - WaarBenJij.nu

3/4 voorbij dus nog 1/4 te gaan!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

22 April 2014 | Canada, Comox

Hello, how are you?
De eerste vraag die Canadezen aan je stellen ongeacht hoe lang het geleden is dat je ze gezien hebt.

Inmiddels ben ik bijna 3 weken in Canada, 3 weken waarin ik veel gezien en gedaan heb en waarin ik veel nieuwe mensen heb leren kennen.

Ik ben hier in Comox naar de haven geweest. Het water is zo helder dat we mini-kwallen en zeesterren konden zien.
In Comox zelf valt niet zo heel veel te beleven maar een paar kilometer verderop in Courtenay is het al wat drukker.

In Courtenay zit een het "Museum of Paleantology" Hier wordt vanalles tentoongesteld maar het gaat voornamelijk over de cultuur van de "First Nations". Ook is er een heel mooi park vol met bloesem en wilde herten, Filberg Park.

Nog iets verderop ligt het plaatsje Cumberland. Als je daar binnen komt rijden voelt het alsof je een oude wildwest-film binnenstapt. Hier zijn we naar een mijnmuseum geweest.

Ook marshmallows roosteren op het strand was een ontzettend leuke ervaring. We waren met 4 personen waarvan 1 met een gitaar en 1 met een ukelele. Erg leuk!

In mijn eerste weekend hier ben ik met Maryka en haar moeder wezen snowtuben. Na 1,5 uur snowtuben vonden we het wel genoeg en werden we door een vriend van de familie opgehaald met de pistebully om een rondje te rijden over Mount Washington. AWESOME!

Ook kan ik zeggen dat ik in een heuse Walmart geweest ben. Leuk om eens gezien te hebben maar doe mij toch maar liever Globus of Kaufland.
Ook zijn er hier winkeltjes gespecialiseerd in kaneelbroodjes: Cinnabuns. Wederom: AWESOME!

Omdat veel in de Comox Valley in het teken staat van de First Nations is zelf de vorm van het VVV-gebouw er op aangepast. Het gebouw heeft de vorm van een oude trommel, heel leuk om te zien.

En toen, toen kwam de roadtrip. De opa en oma van Maryka hebben ons 2 dagen meegenomen voor een tour over Vancouver Island. Als eerst zijn we naar Tofino gereden. Onderweg kwamen we langs Cathedral Grove, hier bevinden zich bomen van meer dan 800 jaar oud. Tofino is een schattig surfstadje, de weg ernaartoe zal ik helaas niet snel vergeten. Voor het eerst in mijn leven heb ik last gehad van wagenziekte... We gingen op bezoek bij een oudoom van Maryka en hebben gelunched bij een heel gezellig visrestaurant(je). Na Tofino zijn we gestopt bij Long Beach, het mooiste strand van Vancouver Island. Daarna zijn we doorgereden naar Parksville waar we hebben geslapen bij Sandcastle Inn. De volgende dag zijn we naar Chemainus gereden, een dorpje dat helemaal in het teken staat van hele mooie muurschilderingen. Ook bevindt zich hier het snoephuisje van Hans en Grietje, je kon er zelfs honingdrop kopen. Later die dag zijn we nog op bezoek geweest bij een kennis van de opa en oma van Maryka en toen weer terug naar Comox, wat het einde van de roadtrip betekende.

De dag na de roadtrip stond in het teken van niets doen. Beetje videogames spelen, beetje Netflix kijken, niet veel dus.
De dag er na zag er hetzelfde uit, alleen zijn we 's avonds gaan poolen met een vriend van Maryka.

Vorige week was er een maansverduistering. We lagen met een dekentje op het gazon naar de maan te kijken. Koud, maar leuk.

De dag erna zijn we voor 4 nachten naar Victoria gegaan. We verbleven bij 6 vrienden van Maryka. Eerst zijn we door en vriend van Maryka met de auto naar Nanaimo gebracht en daarvandaan zijn we met de bus naar Victoria gegaan. Al met al een reis van ruim 3 uur.
In Victoria hebben ze een heuse Frozen Yoghurt winkel waar je je eigen cup kunt samenstellen. Als professioneel softijstapper moest ik natuurlijk alle smaken proberen :)
De 2e dag zijn we eerst naar het Parlementsgebouw geweest, dit was heel indrukwekkend. Vlakbij het Parlementsgebouw zit het Empress Hotel, een hotel met 488 kamers en obers met witte handschoentjes en gouden bagagekarren met rood fluweel op de bodem. Gaaf!
Verder heb ik alle souvenirs gekocht en we hebben meegezongen met een straatmuzikant. 's Avonds zijn we naar de bar aan de overkant van de straat gegaan samen met 1 vriend van Maryka en hebben daar wat gedronken en muziekbingo gespeeld.
De 3e dag hebben we niet veel gedaan overdag. Het weer liet ons in de steek dus we hadden niet veel zin om iets te ondernemen. 's Avonds stond in het teken van Beerpong! Ik wil me er niet te veel over uit laten maar drankspelletjes zijn niet geschikt voor mij.
Dag 4 zijn we weer terug gegaan naar Comox, allebei tamelijk brak.

De dag erna werd een vriendin van Maryka 20 en zij gaf een feestje in een bar in Courtenay. Helaas was het niet zo heel gezellig en waren we om half 1 alweer terug.

En nu is het Pasen. Gisteren toen ik beneden kwam hadden de ouders van Maryka wat snoep en cosmetica voor mij gekocht, "from the Easterbunny". Hartstikke lief en ze hadden zelfs rekening gehouden met mijn chocolade-allergie. Gisteren stond er een ham van 5 kilo op tafel met nog wat bijgerechten en vandaag is restjesdag.

Ik ga nog even met volle teugen genieten van mijn laatste week hier en er volgt na volgende week nog een afsluitende blog.

-XXX- Nicole